مافیای واردات قطعات خودرو در استاندارد خودرو سنگ‌اندازی می‌کند‌
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مافیای واردات قطعات خودرو در مسیر تدوین استانداردها، اختلال ایجاد می‌کنند.

به گزارش بورس فوری، به نقل از صدا و سیما مهدی اسلام‌پناه، اظهار داشت: در ابتدای دولت فقط ۵۰ قطعه استاندارد در صنایع قطعه سازی خودرو وجود داشت و مابقی قطعات بدون استاندارد تولید و عرضه می‌شد، اما تا پایان امسال استاندارد‌های هزار قطعه خودرو مصوب خواهند داشت. 

اسلام پناه اظهار داشت: برای استانداردسازی قطعات، مقاومت‌هایی در صنعت وجود دارد و معمولا قطعه سازان همکاری نمی‌کنند و حتی در برخی موارد دست انداز‌هایی در مسیر ایجاد می‌کنند، بویژه مافیای قطعات وارداتی که تلاش دارند در مسیر استانداردسازی اختلال ایجاد کنند. 

اسلام پناه گفت: بعد از تصویب استاندارد‌ها در کمیته‌های فنی و ملی، عرضه این هزار قطعه صرفا با نشان استاندارد انجام خواهد شد تا مصرف کننده هم نسبت به ایمنی و کیفیت آن‌ها اطمینان داشته باشد. 

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: تدوین استاندارد‌ها بر اساس معیار‌های علمی و مشخصه‌های بین المللی است و ما در تعیین شاخص‌ها سهل گیری نداریم. در تدوین استاندارد‌ها نظر جامعه نخبگانی را هم جویا می‌شویم و استاندارد‌ها بعد از تدوین، منتشر می‌شوند تا نظرات افکار عمومی را هم بررسی کنیم، چنانچه موضوعی نیاز به تغییر داشته باشد در استاندارد‌ها لحاظ می‌کنیم.

0 نظر:

نظر بدهید