سرنوشت کالابرگ الکترونیک در اختیار دولت چهاردهم
تجربۀ اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم با مشارکت حدود ۶۰میلیون‌نفری و بالای ۹۰درصدی نشان می‌دهد این زیرساخت مهیاست که دولت چهاردهم اراده و تأمین منابع کند تا از این ظرفیت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بهره ببرد.

به گزارش بورس فوری،هیئت دولت سیزدهم در تاریخ 9 اردیبهشت‌ماه امسال نیز مصوبه‌ای در این‌خصوص گذاشتند و مقرر شد اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال 1403 با 20هزار میلیارد تومان اعتبار جدید تمدید شود، این مصوبه در تاریخ 1403/02/16 ابلاغ شد.

بعد از آن نیز بود که مسئولان وقت دولت اعلام کرده بودند که به‌دنبال تأمین این منابع هستند تا تمدید طرح را کلید بزنند.

به گزارش تسنیم، به‌یاد داریم که حادثۀ تلخ سقوط بالگرد حامل شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور وقت و شهادت وی، وزیر امور خارجه، امام جمعۀ تبریز و دیگر همراهانش در 30 اردیبهشت امسال در منطقۀ ورزقان فرصت نداد که عمر دولت سیزدهم به پایانِ چهارسالۀ خود برسد و نیمه‌تمام ماند، بعد از آن بود که طی دو مرحله انتخابات، مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و دولت جدید مستقر شد.

به‌اعتقاد کارشناسان این زیرساخت و تجربۀ پوشش 60میلیون‌نفری یارانه‌بگیران هم‌اکنون آماده است تا دولت چهاردهم در صورت اراده برای استفاده از آن، تأمین منابع را انجام دهد و آغاز کند، چراکه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله موارد مورد اشارۀ مسئولان عالی دولتی است.

هم‌چنین هم‌اکنون زمان بررسی فشردۀ بودجه در جلسات هیئت دولت است و دولتمردان می‌توانند با در نظر گرفتن کالابرگ الکترونیکی، از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر حمایت کنند.

0 نظر:

نظر بدهید