پیش‌بینی یک کارشناس اقتصادی از نرخ ارز
یک کارشناس اقتصادی درباره پیش‌بینی قیمت ارز تصریح کرد: فکر می‌کنم انتظار کاهش قیمت ارز منطقی نیست؛ چراکه کسری بودجه مشکل حل نشده اقتصاد ایران است.

به گزارش بورس فوری، میثم رادپور درباره بازار ارز اظهار داشت: بانک مرکزی نه ذخایر ارزی پیشین را دارد و نه امکانات گذشته را. در سال‌های گذشته حتی از طریق شعبه بانک ملی حواله در دوبی می فروخت، اما در شرایط فعلی دیگر این امکان را هم ندارد و در بهترین حالت باید از خصولتی‌ها و خصوصی‌ها بخواهد ارزشان را بفروشند.

وی توضیح داد: در حقیقت تمام تصمیمات بانک مرکزی در شرایط کنونی محدودکننده بوده است، تصمیماتی که برای چک گرفته شده را ببینید، راه‌اندازی سامانه نیما و بازار متشکل ارزی و... همگی تلاش‌هایی محدودکننده تلقی می‌شوند.

این کارشناس اقتصادی درباره پیش‌بینی قیمت ارز تصریح کرد: فکر می‌کنم انتظار کاهش قیمت ارز منطقی نیست؛ چراکه کسری بودجه مشکل حل نشده اقتصاد ایران است.

رادپور عنوان کرد: در ضمن مشکل تولید در ایران نیز حل نشده است و در نتیجه حتی امضای برجام اولیه نیز قیمت ارز را تغییر چندانی نداد؛ چراکه ساختار اقتصادی ایران خود را به قیمت ارز تحمیل می‌کند.

وی متذکر شد: حجم فروش اوراق بدهی محدود بوده و فروش نفت نیز زیر علامت سوال بزرگی است و مساله رکود با امضای برجام نیز حل نمی‌شود، چراکه باید این محیط احساس آرامش کند تا مساله رکود برطرف شود.

0 نظر:

نظر بدهید