بازار پرنوسان فلزات اساسی/ دو نیرویی که قیمت فلزات را به سمت خود می‌کشد
بازار فلزات اساسی بین دو نیروی کشنده بین پیش بینی مثبت اقتصادی و ظهور سویه های جدید از کرونا تحت فشار قرار گرفته است و بازار پر نوسانی را سپری می کند.

به گزارش بورس فوری، بازار فلزات اساسی یک دو هفته‌ای است که به دلیل متنوع بودن عوامل تاثیر گذار در این بازار جهانی بسیار پرنوسان است اگرچه در مقایسه با یک ماه گذشته تقریبا اکثر فلزات افزایشی است.

ابتدا پیش بینی‌های مثبت از اقتصاد جهان که توسط نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه شد، به خوش بینی فعالان بازار کمک کرد و رونق به این بازار برگشت که متعاقب آن جهش قیمتی در بازار فلزات اساسی هم شکل گرفت، این تقریبا با خروج از بحران کرونا هم همراه بود.

اما در دوره دیگر ویروس کرونا دوباره شدت گرفت و سویه‌های جدیدی از دلتا گرفته تا لامبادا آمد و سایه ترس بر این بازار گسترده شد. مصرف کنندگان فلزات اساسی شرکت های بزرگ صنعتی هستند که با شیوع کرونا فعالیت آنها کمرنگ تر شد و تقاضا برای فلزات اساسی هم کاهش یافت.

اکنون بازار فلزات اساسی در حالت برزخ است و بین دو نیروی کشنده  پیش‌بینی مثبت اقتصادی و ظهور سویه‌های جدید کرونا، تحت فشار است و بازار پر نوسانی را سپری می‌کند.

جدیدترین قیمت انواع فلزات اساسی در بازارهای جهانی که در بازار بورس لندن به فروش می رود به این شرح است:

فلز(تن) قیمت(دلار)
آلومینیوم 2673
مس 9352
روی 2983
نیکل 18914
سرب 2459
قلع 34452
آلیاژ آلومینیوم 2270
کبالت 50110
فولاد مفتول 685
فولاد قراضه 457

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید