کشف مرکز استخراج غيرمجاز رمزارز در يک واحد توليد اکسيژن
شرکت مديريت شبکه برق ايران از کشف يک واحد توليد اکسيژن و گازهاي طبي، به عنوان مرکز غيرمجاز استخراج رمزارز خبر داد.

به گزارش بورس فوری، اين اقدام غيرقانوني در شرايطي انجام شده که صنعت برق کشور با وجود دست و پنجه نرم کردن با چالش‌هاي گوناگون برق‌رساني در تابستاني با گرماي کم‌سابقه براي کمک به حال هم‌وطنان در شرايط سخت کرونايي، تامين نامحدود برق مراکز و واحدهاي توليد دستگاه‌هاي ساخت اکسيژن را در دستور کار خود داشته است.
در پي کشف اين واحد متخلف، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با ارسال نامه‌اي به حريرچي معاون کل وزير بهداشت، خواستار نظارت برشرکت‌هاي دارويي و برخورد قانوني با شرکت متخلف شد.
دراين نامه که به تازگي توسط «همايون حايري» معاون برق و انرژي وزير نيرو  خطاب به دکتر حريرچي، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي صادرشده، با توجه به کشف و جمع‌آوري دستگاه‌هاي استخراج غيرمجاز رمز ارز از يک واحد توليد اکسيژن واقع در شهرک صنعتي شمس‌آباد، به شرايط حساس کشور و درخواست تامين برق پايدار صنايع توليد اکسيژن از سوي دستگاه متولي اشاره شده و خواستار برخورد قانوني از طريق آن وزارتخانه/سازمان درخصوص شرکت ياد شده و اطلاع‌رساني آن با هدف آگاهي افکار عمومي شده است.
حايري همچنين در اين نامه خواستار استفاده از همه ابزارهاي قانوني وزارت بهداشت به‌منظور اعمال نظارت حداکثري بر شرکت‌هاي دارويي و توليد اکسيژن شده است.
 معاون برق و انرژي وزير نيرو در عين حال براي همکاري اين وزارتخانه در ارائه مناسبت‌تر خدمات درماني به مردم و جلوگيري از سوء استفاده سودجويان و متخلفان اعلام آمادگي کرده است.

پيشتر شرکت مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران اعلام‌کرد: در هفته‌اي که گذشت تعداد ۹۴ مرکز استخراج غيرمجاز رمزارزها با يک‌هزار و ۱۴۷دستگاه ماينر و مصرف برق ۲هزار و ۴۰۶ کيلووات کشف و جمع‌آوري شد.

0 نظر:

نظر بدهید