صعود نفت در آستانه وقوع يک طوفان ديگر
قيمت نفت در معاملات روز سه شنبه به دليل نگراني از وقوع يک طوفان ديگر که توليد نفت در تگزاس را ممکن است فلج کند، به بالاترين حد در شش هفته اخير صعود کرد.

به گزارش بورس فوری، بهاي معاملات نفت برنت با ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزايش، به ۷۳ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترنت با ۴۵ سنت معادل ۰.۶ درصد افزايش، به ۷۰ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسيد.
قيمتهاي نفت براي سومين روز متوالي صعود کرده اند و نفت برنت اوايل معاملات به بالاترين حد از دوم اوت به اين طرف رسيد. نفت برنت روز دوشنبه ۰.۸ درصد و شاخص نفت آمريکا ۱.۱ درصد صعود کرده بود.
تخليه سکوهاي نفتي خليج مکزيکو با مهيا شدن براي طوفان گرمسيري نيکلاس از روز دوشنبه آغاز شده است. اين طوفان با بادهايي با سرعت ۱۱۰ کيلومتر در ساعت به سمت سواحل تگزاس حرکت مي کند در حالي که تگزاس و لوييزيانا پس از وقوع توفند آيدا هنوز کاملا احيا نشده اند.
ساتورو يوشيدا، تحليلگر کالاي شرکت راکوتن سکيوريتيز گفت: سرمايه گذاران نگران هستند که نيکلاس باعث مختل شدن بيشتر فعاليت منطقه گلف کاست خواهد شد آن هم درست زماني که آنها تلاش مي کنند ارزيابي کنند توليد نفت از دست رفته پس از وقوع آيدا چه زماني احيا مي شود.

بيش از ۴۰ درصد از توليد نفت و گاز خليج مکزيکوي آمريکا تا روز دوشنبه پس از دو هفته از وقوع آيدا متوقف مانده است.
عامل ديگري که از قيمتهاي نفت پشتيباني کرد، نگراني از مختل شدن توليد نفت در ليبي بود. شرکت ملي نفت ليبي اعلام کرد فعاليتهاي بارگيري در پايانه هاي نفتي ال سدر و راس لانوف پس از توقف يک روزه در جمعه ازسرگرفته شد اما يک مهندس در بندر حريقا گفت: اين بندر همچنان به وسيله معترضان مسدود مانده است.

هيرويوکي کيکوکاوا، مديرکل شرکت تحقيقاتي نيسان سکيوريتيز پيش بيني کرد صعود قيمتها موقتي باشد زيرا فصل رانندگي تابستاني آمريکا به پايان رسيده و پتانسيل افزايش عرضه از برداشت برنامه ريزي شده نفت از ذخاير استراتژيک آمريکا و چين و همچنين ازسرگيري احتمالي صادرات نفت ايران وجود دارد.

دولت آمريکا تحت برنامه اي براي تامين مالي بودجه فدرال، موافقت کرده است نفت از ذخاير استراتژيک به هشت شرکت شامل اکسون موبيل و شورون بفروشد.
به گفته معامله گران، برنامه چين براي برداشت نفت از ذخاير استراتژيک هم مي تواند عرضه موجود در دومين مصرف کننده بزرگ نفت جهان را افزايش دهد.
اميدها به دور جديد مذاکرات هسته اي ميان ايران و غرب پس از توافق روز يکشنبه ميان آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران درباره به روزرساني تجهيزات کنترل آژانس برانگيخته شد.

بر اساس گزارش رويترز، عاملي که به فشارها روي قيمت نفت افزود، پيش بيني رشد توليد در هفت منطقه بزرگ نفت شيل آمريکا بود. اداره اطلاعات انرژي آمريکا پيش بيني کرد توليد هفت منطقه بزرگ نفت شيل در اکتبر ۶۶ هزار بشکه در روز افزايش يافته و به ۸.۱ ميليون بشکه در روز مي رسد که بالاترين ميزان از آوريل سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

0 نظر:

نظر بدهید