مفاهیم اولیه بورس را بشناسیم
قبل از پرداختن به مفاهیم اولیه بورس باید گفت :بازار بورس و اوراق بهادار تهران امروزه به یکی از بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. به همین دلیل افراد بسیاری تصمیم گرفته اند که سرمایه های خود را وارد این بازار کنند و به سود خوبی دست یابند. بازار بورس نیز همانند هر بازار دیگری دارای اصول و قوانین خاصی است که باید آن ها را اجرا نمود تا بتوان به موفقیت رسید.

به گزارش بورس فوری، بالا بردن اطلاعات در زمینه مفاهیم اولیه بورس می تواند کمک شایانی به سرمایه گذاران کند تا کمتر دچار ضرر و زیان شوند. از این رو ما تصمیم گرفته ایم که در ادامه به معرفی مفاهیم مهم بورس بپردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

بازار اولیه و بازار ثانویه

یکی از مهم ترین مفاهیم اولیه بورس بازار اولیه و بازار ثانویه است. به بازاری که دارایی برای نخستین بار مورد معامله قرار می گیرد بازار اولیه می گویند. به بیانی دیگر بازار اولیه بازاری است که در آن اوراق بهادار شرکت ها برای اولین بار عرضه می شود. در بازار اولیه شرکت ها از طریق فروش سهام به مردم در قالب پذیره نویسی سرمایه مورد نیاز خود را تامین می نمایند.در بازار ثانویه مجددا دارایی های مورد معامله قرار گرفته در بازار اولیه معامله می شود و نماد آن در ایران بورس است. بنابراین همانطور که متوجه شدید بورس یک بازار ثانویه است و شرکتی در آن تاسیس نمی شود بلکه فقط سهام شرکت های پذیرفته شده در آن معامله می شود.

کد معاملاتی یا کد بورسی

پس از آموزش مفاهیم بورس نیاز است که سرمایه گذاران کد بورسی دریافت نمایند تا بتوانند در معاملات بورسی شرکت کنند. کد بورسی در واقع یک کد ثابتی است که هر یک از سهامداران دارند و در زمان خرید و فروش سهام از آن استفاده می نمایند.کد معاملاتی یا بورسی از سه حرف اول نام خانوادگی افراد و یک عدد ثابت تشکیل شده است و شبیه به شماره حساب به منظور نقل و انتقالات بانکی در معاملات عمل می کند. ارائه این کد توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به سهامداران به منزله سهولت در معاملات صورت می گیرد

0 نظر:

نظر بدهید