اخطار بانک مرکزی به مدیران ۶ بانک متخلف در زمینه نرخ سود بانکی
معاون نظارت بانک مرکزی از اتمام حجت این بانک با مدیران ۶ بانک متخلف در زمینه نقض نرخ سود سپرده‌های بانکی مصوب شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش بورس فوری،  فرشاد محمدپور درباره اخطار ۳ اسفند امسال بانک مرکزی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی درخصوص لزوم رعایت دقیق نرخ سود سپرده‌ها وفق مصوبه شورای پول و اعتبار اظهار کرد: با توجه به نتایج بازرسی‌های انجام شده در شبکه بانکی کشور، مشخص شد همچنان ۶ بانک، بیشترین تخلفات را در زمینه رعایت نرخ‌های سود سپرده‌ها داشته‌اند.
معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به مصوبه نظارتی شورای پول و اعتبار گفت: گزارش مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی درخصوص نقض نرخ‌های سود سپرده‌ها در ۶ بانک، در جلسات کمیسیون احراز و لغو تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای مدیران موسسات اعتباری با حضور مدیران عامل و عضو هیئت مدیره ذی‌ربط بررسی شد. با این حال پس از بحث و بررسی و استماع توضیحات ایشان و تذکر جدی و اتمام حجت با ایشان در این خصوص مقرر شد بانک های مورد بررسی موارد عدم رعایت نرخ سود و نرخ شکست سپرده‌ها و سایر ضوابط را ظرف دو هفته اصلاح و نتیجه رفع تخلفات مزبور را به همراه مستندات در فاصله زمانی مذکور به بانک مرکزی ارسال کنند.
وی ادامه داد: بانک‌های مورد بررسی موظف شدند اقدامات اصلاحی لازم در خصوص ضوابط انتشار گواهی سپرده سرمایه گذاری خاص را طی دو هفته انجام دهند و نتیجه را به همراه مستندات در فاصله زمانی مذکور به بانک مرکزی ارسال کنند.
معاون نظارت بانک مرکزی بیان کرد: بانک‌های مورد بررسی موظف شدند ساز و کار مناسب برای ارتقای نظامات کنترل داخلی به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات در بانک‌های مذکور را تعبیه و نتیجه را طی یک ماه آینده از تاریخ این صورتجلسه به بانک مرکزی اعلام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت عدم اقدام مؤثر به شرح فوق، درخصوص تمدید صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیئت مدیره بانک‌های مذکور تصمیم‌گیری خواهد شد.

0 نظر:

نظر بدهید