نوسان وال استریت در سایه تردید
اقتصاددانان بلومبرگ معتقدند، فدرال رزرو هنوز برنامه‌ای برای کاهش نرخ‌های بهره ندارد، این در حالی است که انتظار می‌رفت نخستین مرحله کاهش نرخ‌های بهره از ماه جاری آغاز شود. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران وال استریت در ابهام به سر می‌برند و این ابهام در شاخص‌ها نمایان است.

به گزارش بورس فوری،اقتصاددانان بلومبرگ معتقدند، فدرال رزرو هنوز برنامه‌ای برای کاهش نرخ‌های بهره ندارد، این در حالی است که انتظار می‌رفت نخستین مرحله کاهش نرخ‌های بهره از ماه جاری آغاز شود. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران وال استریت در ابهام به سر می‌برند و این ابهام در شاخص‌ها نمایان است. در آسیا و اروپا، بیشتر بورس‌ها به مدار صعودی بازگشتند.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند)، بورس هنگ‌کنگ شاهد جهش قابل ملاحظه‌ای بود و شاخص هنگ‌سنگ بیش از سه درصد افزایش را ثبت کرد. بورس ژاپن هنوز در منطقه منفی قرار دارد وشاخص نیکی ۲۲۵ به میزان ۰.۰۶ درصد و تاپیکس هم ۰.۳۶ درصد افت کرد.

افزون بر این، شاخص شانگهای نیز ۰.۴۱ درصد کاهش یافت اما شاخص CSI ۳۰۰ به رشدی ۰.۲۳ درصدی دست یافت. در بورس هند، شاخص Nifty ۵۰ با ۰.۰۱ درصد و سنسکس هم با ۰.۲۲ درصد رشد روبه‌رو شد. شاخص کاسپی کره جنوبی نیز ۰.۸۳ درصد و شاخص Asia Dow با رشدی ۰.۶۱ درصدی مواجه شدند.

روند متفاوت بازار وال استریت

بر پایه این گزارش، در بازار وال استریت اما شاخص‌ها روند متفاوتی داشتند. شاخص داو جونز ۰.۱۲ درصد بالا رفت اما نزدک با افتی به میزان ۰.۴۱ درصد مواجه شد. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ نیز ۰.۱۱ درصد افت کرد و شاخص بی‌ثباتی VIX با ۰.۵۹ درصد افت روبه‌رو شد.

به گفته تحلیلگران، بازار وال استریت در انتظار انتشار گزارش تورم ماه فوریه و برنامه فدرال رزرو در قبال آن است.

در عین حال، در پایان معاملات دیروز بورس‌های برزیل و آرژانتین منفی و بورس‌های کانادا، مکزیک، ونزوئلا و شیلی مثبت بودند، بازارهای سهام اروپا اما شرایط بهتری داشتند. این بازارها که دیروز در روندی منفی قرار گرفته بودند، در معاملات امروز سراسر سبز شدند. براین اساس، تا میانه معاملات امروز شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن بیش از یک درصد رشد کرد. دکس آلمان نیز ۰.۳۵ درصد، سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه ۰.۱۱ درصد، شاخص FTSE MIB ایتالیا ۰.۳۹ درصد، شاخص IBEX ۳۵ مادرید با ۰.۵۲ درصد و شاخص استوکس ۶۰۰ به میزان ۰.۳۶ درصد رشد کرد.

این گزارش می‌افزاید؛ امروز بیشتر بورس‌های اروپایی مثبت بودند و فقط بازارهای سهام روسیه، یونان، قبرس و بلغارستان با افت روبه‌رو شدند.

0 نظر:

نظر بدهید