اهمیت توسعه ابزارهای مالی نوین در بازار سرمایه/ نقدینگی سرگردان باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود
جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: توسعه ابزارهای مالی نوین و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری باعث شده تا افراد بتوانند با کاهش ریسک کمتری وارد بازار شوند.

به گزارش بورس فوری، جلال محمودزاده، با بیان این که آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و فعالان بازار و اقتصاد کشور باید در راستای ارتقای سواد مالی مردم بیش از پیش فعالیت کنندگفت: به‌طور کلی، استقبال اشخاص حقیقی از بازار سرمایه می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای اقتصاد ایران در راستای هدایت نقدینگی سرگردان کشور به سمت تولید و اشتغال باشد که تحقق این موضوع منوط به ارتقای سواد مالی سهامداران و اعتماد بیش از پیش آنان به بازار سرمایه است.

وی افزود: با داشتن سواد مالی به خصوص در بازار سرمایه، افراد می‌توانند با مدیریت درست سرمایه خود، وضعیت اقتصادی بهتری در حال و آینده خود ایجاد کنند. افرادی که سواد مالی دارند به طور حتم، در انتخاب‌های سرمایه‌گذاری خود تصمیمات هوشمندانه‌تری می‌گیرند و می‌توانند ریسک و مزیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را به درستی درک کرده و تصمیمات بهینه‌ای را بر اساس اهداف مالی خود بگیرند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت فعالان بازار سرمایه در راستای ارتقای مبحث آموزش و فرهنگ سرمایه‌گذاری اقدامات گسترده‌تر و موثرتری صورت پذیرد. از سوی دیگر سوق دادن سرمایه‌گذاران کم‌تجربه به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی نیز می‌تواند موجب حرفه‌ای‌تر شدن بازارسرمایه شود.

توسعه ابزارهای مالی نوین

محمودزاده با بیان این که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بستری است که نقدینگی را از سرمایه‌گذاران جذب و در موقعیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری می‌کند، اظهار داشت: توسعه ابزارهای مالی نوین و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری باعث شده تا افراد بتوانند با کاهش ریسک کمتری وارد بازار شده و به طور غیرمستقیم و بدون این که ضرر و زیانی آنها را تهدید کند وارد بازار سهام شده و سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته این نماینده مجلس، صندوق سرمایه‌گذاری یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است. سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌ها می‌تواند برای اشخاصی که زمان و دانش لازم برای سرمایه‌گذاری و کسب سود از دارایی‌های خود را ندارند، گزینه مناسبی باشد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌واسطه مدیریت افرادی با دانش و تجربه بالا و درک عمیق‌ از بازار، سرمایه اشخاص را در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند.

استفاده بهینه از بازار سرمایه

محمودزاده در ادامه بیان کرد: افزایش سواد مالی در جامعه منجر به افزایش توان اقتصادی افراد می‌شود چرا که افراد با دسترسی به اطلاعات مالی مناسب، می‌توانند بهترین تصمیمات مالی را بگیرند. لذا مطالعه علمی برای ورود به بازار سرمایه و ارتقای شناخت افراد مانع ورود مستقیم افراد به بازار و استفاده بهینه از آن خواهد شد.

0 نظر:

نظر بدهید