رشد ۸۵ درصدی حجم معاملات فرابورس
بازارهای فرابورس در چهار روز معاملاتی هفته‌ گذشته با رشد حجم و ارزش معاملات همراه شدند.

به گزارش بورس فوری،به نقل از فرابورس، طی هفته منتهی به ۲۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، بازارهای فرابورس شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بود.

بر اساس این گزارش، طی این مدت سرمایه‌گذاران بیش از ۲۸ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی نزدیک به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان را در ۸۹۰ هزار نوبت معاملاتی، دادوستد کردند.

در عین حال، حجم معاملات طی هفته گذشته ۸۵ درصد و ارزش معاملات ۶۷۹ درصد رشد کرد. ارزش معاملات بازارها به تفکیک نشان می‌دهد در میان بازارهای سهامی، بازار نوآفرین رشدی ۷۴ درصدی در ارزش معاملات را ثبت کرده است.

بازار اول با معاملاتی به ارزش ۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان علاوه بر این که بیشترین ارزش معاملات را داشته، رشد ۶۳ درصدی ارزش معاملات را هم از آن خود کرده است.

رتبه دوم بیشترین ارزش معاملات هم متعلق به بازار دوم با معاملاتی ۲ هزار میلیارد تومانی بود که ۳۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

رشد بازار توافقی

آنطور که در این گزارش آمده است؛ طی این مدت بازار توافقی نیز رشد ۲۲ درصدی ارزش معاملات و بازار پایه افزایش ۱۸ درصدی ارزش معاملات را ثبت کردند. در بازار ابزارهای نوین مالی نیز طی هفته گذشته ارزش معاملات بیش از ۴۴۳ هزار میلیارد تومان بود که رشدی ۷۳۴ درصدی داشت.

جزییات بازار ابزارهای نوین مالی

بررسی جزییات بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد در این مدت ارزش معاملات اوراق مالی اسلامی ۸۲۸ درصد رشد کرده است.

همچنین، ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله رشدی ۱۱۲ درصدی و ارزش معاملات گواهی تسهیلات مسکن افزایشی ۴۱ درصدی داشته است.

ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام

در عین حال، در هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته ماقبل رشدی بیش از ۴۰ درصدی را ثبت کرده است.

بر این اساس، طی این مدت استخراج کانه‌های فلزی بیش از ۱۳ درصد ارزش معاملات را از آن خود کرد. همچنین گروه رایانه با در اختیار داشتن ۸ درصد ارزش معاملات رتبه دوم را به خود اختصاص داد. گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی و محصولات شیمیایی نیز هرکدام به‌صورت جداگانه ۷ درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. به‌این‌ترتیب ۵ صنعت فوق بیش از ۴۰ درصد ارزش معاملات خرد را از آن خود کردند.

این گزارش می‌افزاید؛ در پایان معاملات هفته گذشته، شاخص کل فرابورس بدون نوسانی قابل‌توجه، با افت مختصر ۰.۷ درصدی در سطح ۲۵ هزار و ۳۹۶ واحد قرار گرفت. ارزش بازار فرابورس هم بدون تغییری قابل‌توجه، نوسان منفی ۰.۴ درصدی را تجربه کرد و در عدد ۲.۴ میلیون میلیارد تومان ثابت ماند

0 نظر:

نظر بدهید