هر بیمار کرونایی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد
وزیر بهداشت با اعلام هزینه‌ درمان ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی هر بیمار کرونایی ، وعده تسریع واکسیناسیون و ۲۴ ساعته داد .

به گزارش بورس فوری، بهرام عین‌اللهی در بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه محموله‌های قابل توجهی از واکسن‌های خریداری شده در حال ورود است، اعلام کرد: برای جلوگیری از ازدحام، باید تعداد مراکز واکسیناسیون بیشتر شود و برای 24 ساعته شدن واکسیناسیون برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی افزود: تقویت موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع از شاخص‌های مهم رویکرد بهداشت قبل از درمان است و تلاش می‌کنیم با سیاست‌های پیشگیرانه، مشکلات درمان را کاهش دهیم و اصلاح فرآیندها را بصورت ریشه‌ای حل کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: هزینه‌های درمان بیماران کرونایی بین 30 تا 40 میلیون تومان است. برای واکسیناسیون حتی یک ثانیه هم نباید زمان را تلف کرد و باید بصورت ضربتی این موضوع را پیش برد.سیاست‌های پیشگیرانه از جمله ترویج واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند از تحمیل هزینه‌های زیاد جلوگیری کند.

عین اللهی گفت: افزایش بیماری‌های غیرواگیر نگران کننده است.مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و... باید قبل از وقوع پیشگیری شود و به جای تعویض دریچه قلب، باید از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی جلوگیری کرد.

منبع: بورس پرس

0 نظر:

نظر بدهید